Ma elindulok a radikalizálódás felé. Egy teljesen eszement kísérlethez kerestem alanyt. Sőt alanyokat. Mai szerencsés versenyzőink egy 1990-es Fiat Uno 1.0 Fire és egy 1991-es Alfa 164 3.0 V6.
Az 1989 utáni Uno Mk2 mindig is szívem csücske marad, hiszen egy elég veszteséges tranzakció során enyém lehetett a "Traktor", ami egy kályhacső kipufogós, lefalazott, porig ültetett fekete Uno 70S volt. A szomszédok nagyon szerették amikor éjjel hazaértem vele és meghallhatták érces hangját már a falu széléről. Volt neki valami igazi olaszos elektromos hibája. Néha éjjel lekapcsolt a lámpa, néha elment az erő, ha bekapcsoltam a szellőzést és nyaralni csak azután mertem elindulni vele, hogy beléptem az Autóklubba és vettem tőlük valami Exkluzív Touring Assistance nevű szolgáltatást. Elmentünk Szlovákiába és minden parkolóban hagytunk egy olajfoltot emlékbe, de nem kellett használni az assistance-t. Egy idő után melegen már nem indult az önindítóval. Vételárának negyedéért már meg is sikerült tőle válnom. Néha már vágyom rá, hogy legyen újra Uno-m. Persze kicsit jobb.
Legújabb perverzióm, hogy egy Uno-ba bele lehetne tenni egy Alfa V6-ot. Állítólag lehetséges. Tehát keressük meg a donort. A fenti linken meg is találtam az ideális példányt. Az eladó szerint jó motor-váltó, hervadt belső. Persze magyar papírok nélkül, de egy ilyen project úgyse kerülhet utcára. Ahhoz a magyar törvények túl vaskalaposak.
Tehát egy zsák cementért szereztünk egy kétes állapotú papírok nélküli Uno-t, és akciósan miénk lehet 99999 Ft-ért egy Alfa. Ha szerencsénk van valakinek kell egy 45 lóerős Alfa és a maradékot neki adhatjuk. Akár a pénz is visszajöhet. Innen kezdve már csak annyi mint 4 elefántot beültetni egy Trabantba. Egyszerűen betesszük a motort, meg a váltót, hiszen friss konszerntárs, tehát biztos nem illeszkedik.
Egy igazi rat rod úgysem technikai és esztétikai tökéletességről szól, de azért az Alfáról a fékeket sem árt áthelyezni. Hiszen, ha amikor bemutatót tartunk az ámuló tömegnek, akkor természetesen nem szeretnénk megtizedelni őket, amikor egy kövérebb gáz kitépi a kormányt a kezünkből fékezünk egy tempós kanyarhoz.
Hányadik résznél is tart a Mad Max?