Biztos más is szereti a magas fordulaton pörgő motorok hangját, én mindenesetre imádom. Régi álmom egy könnyű autó egy motorkerékpár motorja egy könnyű autóban. Egy Rocket elérhetetlen az egyszeri ember számára, de találtam egy Honda N360-at, ami megadja egy japán autó megbízhatóságát és a pörgős motort. Szerencsére a 360 ccm-es kéthengeres mindössze 27 lóerőt adott le 8000-es fordulaton, így testi épségünk felől nem kell aggódni, a sebesség miatt nem csavarodunk fel egy oszlopra sem. Plusz gondoljunk az átiratás, a kötelező és a regadó összegére és nevessünk sátánian
utoljára.
A most talált példány különösen jó vételnek tűnik, hiszen a motortetőt már lecserélte a tulaj egy állítólag jobb állapotú pirosra. A szín úgyis a legkisebb gondunk lesz, mert a motorháztetőt plasztikból csinálták, és egy 36 éves műanyagdarab még jó állapotban is elég rossz állapotú lehet. Szerencsére a többi rész vasból van. Az csak roszdás lehet...
Miután a karosszéria külsejét elintéztük jöhet a belseje. Ez sem lesz könnyű, mert itt is gond lehet, hogy a műanyagot megette az idő vasfoga. Talán találni még Japán eldugott sarkában egy raktárat, ahol gyári új belsőt találni. Talán...
De kit is érdekel a külső és a belső, mikor itt a 360 köbcentis csoda, ami 8000-et pörög. Illetve pörgött, mert arról ugye semm info, hogy az autó képes e saját erejéből mozogni. Józan ésszel felmérve milyen állapotban lehet egy 36 éves motor, ami egekig pörgetve érte el a maximális teljesítményét? Pár délután biztos elég ennek a javítására is, aztán pedig vár minket a jól megérdemelt hírnév és csillogás egy igazi veterán volánja mögött.
Képzeljük el, ahogy beállunk a többi csillogó veterán közé, Mercedesek, BMW-k, Jaguarok sofőrjei néznek ránk irigy tekintettel, amint túráztatjuk pörgős motorunkat. Ezért megéri az a pár év nap keserves szórakoztató szerelés és alkatrészbeszerzés. Hiszen ami jó egy márkakereskedésnek, az nekünk is csak jó lehet. Szerezzük meg előttük!