Autók a pokolból

Néha úgy érzem, hogy meg kell osztanom a véleményem pár dologról. Néha autót vennék, de nincs rá pénzem, és van józan belátásom. Ilyenkor jön jól ez a tiszta fehér fekete lap. !!Vigyázat! A szövegben előfordulhat irónia és szarkazmus is!!

Friss topikok

  • ColT: Ködben, esőben, miért muszáj előzni? :) (2013.03.12. 12:23) A rendszergazda autót szerel: Hátsó ablaktörlő
  • Sasirally: Ezt a Celica-t nemrég adta el egy kereskedés 120.000-ért, majdnem megvettem én is. A felsorolt ext... (2011.03.01. 15:10) Verseny az élet
  • kollarg: ezt az autót én is megtaláltam akkoriban. és TÉNYLEG elgondolkoztatott. már majdnem hajlandó lette... (2009.11.01. 19:40) Az ismerős forma: 1968 Steyr Fiat 124
  • Sam. Joe: Nincs mese, ez bizony csajozós! 8-) De a legjobb a Wikipédiás link, amiből megtudhatjuk, hogy a Wa... (2008.09.17. 13:47) A pokol kutyája

A rendszergazda autót szerel: Hátsó ablaktörlő

2010.03.15. 22:49 TomP

Azt már ismerjük Csikós Zsolt írásaiból, hogy egy autós újságíró hogyan szerel autót, de hogy csinálják ezt mondjuk a rendszergazdák?

A bűnös

Néhány hete észrevettem, hogy a Skoda Fabiánkon megállt a hátsó ablaktörlő és nem mozdul. Ez egy darabig élt a tudatalattimban, hogy majd mikor lesz időm, akkor szétkapom a hátsó ajtót a szerelési útmutató alapján és megnézem a motort. Aztán a család lerándult az anyósomhoz a Balaton túlsó szélére. Az M7-en ködben, esőben elég kellemetlen volt nélküle. Egy darabig az oldalsó tükrökön még kiláttam hátrafelé, aztán már csak érzésból tudtam kimenni előzni. Ez így nem mehetett tovább, már a család biztonság miatt sem.

Odaértünk és előkerült az Internet. Google keresés a "Fabia hátsó ablaktörlő nem megy"-hez hasonló kifejezéssel. Innen jött az ötlet, hogy esetleg valamelyik biztosíték lehet a ludas, mert véletlenül ráindítottuk az ablaktörlőt lefagyott lapáttal. Igazán rendes a VW csoporttól, hogy nem a motor a leggyengébb láncszem. Ez így hihetőnek is látszott, de hol a biztosítéktábla. És hogyan keresi meg egy tipikus kocka?

Mai eszemmel elővenném a kesztyűtartóból a kezelési útmutatót és biztos benne van. De nem, ez túl egyszerű lenne, rajtam kívül csak nők voltak a környéken, így józan észre nem számíthattam, és éppen nekem sem volt. Szerencsére ott volt az Internet. Mivel hirtelenjében magyarul nem találtam semmit, jött a "fuse box Skoda Fabia" keresés. Szerencsére elvezetett egy angol Fabia RS rajongói oldalra, ahol leírták, hogy hol is vannak a biztosítékok. Természetesen,egy jobb kormányos kocsin. Még mindig nem találtam, de legalább azt tudtam, hogy hogyan kell majd levennem, ha meglesz. Így kénytelen voltam párszor átpörgetni a gyári szerelési utasítást, ami valahogy a laptopomra került, amikor nem figyeltem. Végül egy autóalkatrész oldalon megtaláltam, hogy hogyan néz ki a biztosítéktábla fedele.

Most már meg is találtam a műszerfal bal szélén a fedelet, aztán az angol leírás alapján meglett a kiégett biztosíték is. Természetesen nem a szokásos autóbiztosíték, ami minden rendes izzókészletben van, hanem kisméretű. Így szombat délelőtt elszaladtam a lellei kéthelyi autósboltba szaladtam. Lett is egy készlet biztosíték, 10 darab 290 Ft-ért. Négyet fel is lehet használni ebben a kocsiban, a többi csak ballaszt. Már a parkolóban beteszem a helyére és kipróbálom az ablaktörlőt. És működik, azóta is.

Ezúton is köszönetem fejezem ki a Google-nak, az angol Fabia RS (szerintük vRS) rajongóknak és az azóta feledésbe merült autóalkatrész boltnak. Nélkülük talán el kellett volna vinnem egy lehúzós szervizbe, mert akármekkora arcom van a többi fűrészelős/hegesztős posztban, az csak szájkarate és még mindig a vi, grep, sed és a perl a legközelebbi barátom, a hőn áhított krova készlet még nem érkezett meg a szerszámos sarokba.

Hamarosan következnek kalandjaim az olajcserével.

A bejegyzés trackback címe:

https://pokolikocsik.blog.hu/api/trackback/id/tr791842666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keria 2010.03.16. 08:26:05

:) Én a kézikönyvvel kezdtem, tényleg benne volt.

Cserébe viszont ha nincs jobb ötleted, mint hogy a WC-ben lehúzod a fáradtolajat, akkor inkább vidd el szervizbe, úgy kicsit barátságosabb.

papugaja 2010.03.16. 09:28:23

"Ha minden próbálkozásod csődöt mondott, olvasd el a használati utasítást!"

Hogy pont egy kocka ne tudja ezt, akinek az első szava az volt, hogy RTFM!??

TomP · http://pokolikocsik.blog.hu 2010.03.16. 09:33:25

@papugaja: Igazad van, de azok a kézikönyvek mindig html-re, meg pdf-re végződnek. Így arra, hogy valami a kesztyütartóban is lehet, az meg sem fordult a fejemben tegnap estig, amikor írtam a bejegyzést. Pedig amúgy elég gyakorlatias autóbuzi parasztgyerek lennék.

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.03.16. 10:04:18

Tetszik, ahogy írsz :)

Általában én is így állok neki mindennek. Goglí, aztán hajrá :)

www.demonbonnie.hu

sa_ttila2 2010.03.16. 10:06:36

Hali!
Én is IT, én is DIY autó...
Csak nekem öreg passat....
Hátsó ablaktörlő meg szokott állni középen.... fesz a motorjának a 2 lábára, oda-vissza, és észheztér...
De azért a bizt.táblát keresgélni................
:)))))))))

jobbos 2010.03.16. 10:16:51

Írd már át a feliratot baloldalt fent!
"Vedd csak meg nyudogtan, de szolgája leszel!"
A "nyudogtan"-t kéne "nyugodtan"-ra, rögtön nem bántaná annyira a szemem.

diktatorikus kleptokrácia 2010.03.16. 10:18:26

rtfm, ja :)

de egy ennyire nyilvánvaló lúzerségről posztot írni rofl

Bougheau Tschichka 2010.03.16. 10:22:28

Szerencsétlen fillérbaszó...
Most azt sajnálod, hogy a 250 forintos 10 egységnyi biztosítékból hatot nem tudsz felhasználni?

Használd fel!!! Nehogy benne álljon a pénzed!
Mondjuk orrcimpa-kitámasztó pöcöknek kiváló...

TomP · http://pokolikocsik.blog.hu 2010.03.16. 10:24:16

@jobbos: Több szem többet lát. Javítva.
@Zanzo: Nem erről szól ez az egész? Te is elolvastad, ugye? Kellett egy figyelemfelkeltő poszt, és meg is lett.
@sa_ttila2: Jó autót ritkán kell szerelni, az Unomban én is tudtam minden biztosíték és relé helyét.

TomP · http://pokolikocsik.blog.hu 2010.03.16. 10:27:09

@Bougheau Tschichka: Erre még nem gondoltam. Én inkább feltettem volna a Vaterára 1 Ft NMÁ aukcióra a használt fültisztító pálcikáim mellé. ;)

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.09.22. 09:26:10

Mi van akkor, ha a csomagtér tele van pakolva plafonig (egy hatchbacknál ez azért előfordulhat nem?) Akkor is szoktunk előzni, nem? A hátsó ablaktörlő pedig nem egy ősidők óta létező extra.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.09.22. 09:28:07

A kézikönyvben pedig tényleg benne szokott lenni (ábra nélkül), hogyen kell egy "bonyolult" alkatrészt cserélni. Csak éppen van egy olyan speciális rögzítés, ami tuti le fog törni, ha nem veszel hozzá 5 ezer forintért speckó szerszámot.

TomP · http://pokolikocsik.blog.hu 2011.09.22. 09:31:34

@hajdul: Igaz, de amikor már az oldalablakon se lehet kilátni a felverődött trutyitól, azért jól tud jönni, ha legalább hátra kilát az ember.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.09.22. 10:09:26

@TomP: Van egy korszak, amely korszakban gyártott autók első lámpája kb 2 perc eső után teljesen vakká válik. (kocka lada, 123-124 merci, skoda favorit stb)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.12. 12:23:00

Ködben, esőben, miért muszáj előzni? :)
süti beállítások módosítása